Κυριακή 7 Απριλίου 2013

Grumman HU-16 Albatross 
 The Grumman HU-16 Albatross is a large twin-radial engine amphibious flying boat that was used by the U.S. Air Force, the U.S. Navy and the U.S. Coast Guard, primarily as a search and rescue and combat search and rescue aircraft. Originally designated as the SA-16 for the USAF and the JR2F-1 and UF-1 for the USN and USCG, it was redesignated as the HU-16 in 1962.
Design and development
 An improvement of the design of the Grumman Mallard, the Albatross was developed to land in open ocean situations to rescue downed pilots and other flight crew members. Its deep-V hull cross-section and substantial length enable it to land in the open sea. The Albatross was designed for optimal 4-foot (1.2 m) seas, and could land in more severe conditions, but required JATO (jet-fuel assisted take off, or simply booster rockets) for takeoff in 8–10-foot (2.4–3.0 m) seas or greater.
 Ιστορία 
Το μεγαλύτερο ποσοστό των Albatross χρησιμοποιήθηκε από την USAF, κυρίως για την εναέρια διάσωση. Η USAF χρησιμοποίησε εκτενέστατα τα SA-16 στην Κορέα, όπου απέκτησε φήμη γερού και αξιόπιστου αεροσκάφους. Αργότερα το HU-16B Albatross (έκδοση μεγάλου εκπετάσματος) χρησιμοποιήθηκε από την Υπηρεσία Διάσωσης της USAF στον πόλεμο του Βιετνάμ. Το HU-16D Albatross χρησιμοποιήθηκε για έρευνα και διάσωση από το Αμερικανικό Ναυτικό και μεταφορές στη νήσο Γκουάμ κατά τη διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ.
Πτήσεις καλής πίστης ήταν επίσης συχνές μεταξύ της Αμερικάνικης Κοινοπολιτείας των Νησιών του Ειρηνικού στις αρχές τις δεκαετίας του 1970. Το αεροσκάφος επίσης χρησιμοποιήθηκε από την Αμερικανική Ακτοφυλακή για πολλά χρόνια. Η σχεδίαση του Albatross επέτρεπε την προσθαλάσσωση στον ωκεανό προκειμένου να διασωθούν πιλότοι που έχουν καταρριφθεί, χάρη στη σχεδίαση σχήματος V της ατράκτου και το μεγάλο μήκος που επέτρεπαν στο αεροσκάφος να προσθαλασσωθεί σε κυματώδεις συνθήκες

Variants
  • XJR2F-1 - Prototype designation, two built.
  • HU-16A (originally SA-16A) - USAF version
  • HU-16A (originally UF-1) - Indonesian version
  • HU-16B (originally SA-16A) - USAF version (modified with long wing)
  • SHU-16B (modified HU-16B for Anti-Submarine Warfare) - export version
  • HU-16C (originally UF-1) - US Navy version
  • LU-16C (originally UF-1L) - US Navy version
  • TU-16C (originally UF-1T) - US Navy version
  • HU-16D (originally UF-1) - US Navy version (modified with long wing)
  • HU-16D (originally UF-2) - German version (built with long wing)
  • HU-16E (originally UF-1G) - US Coast Guard version (modified with long wing)
  • HU-16E (originally SA-16A) - USAF version (modified with long wing)
  • G-111 (originally SA-16A) - derived from USAF, JASDF, and German originals)
  • CSR-110 - RCAF version
Προτεινόμενο βιβλίο για την κατασκευή  του μοντέλου
 Το HU-16B Albatross σε Ελληνική υπηρεσία 
Το 1969 η Ελλάδα παρέλαβε δώδεκα HU -16B Albatross από την Νορβηγία. Με την παραλαβή των πρώτων αεροπλάνων ιδρύθηκε η 353 Μοίρα Ναυτικής Συνεργασίας (353 ΜΝΑΣ), η οποία στεγάστηκε στο βόρειο τμήμα του Αεροδρομίου της Ελευσίνας, στην 112 Πτέρυγα Μάχης (112 ΠΜ). Τα ελληνικά HU -16B κατασκευάστηκαν το 1951 και 1952 σαν αμφίβιες αεράκατοι με την ονομασία Grumman SA -16A-GR και SA-16B-GR, και στην USAF χρησιμοποιήθηκαν σε ρόλο Έρευνας και Διάσωσης (SAR). Το 1961 μετασκευάστηκαν σε ανθυποβρυχιακά και το 1962 δόθηκαν στην Νορβηγία σαν Grumman HU -16B (ASW). Την εκπαίδευση των πιλότων και τυ προσωπικού εδάφους παρείχε προσωπικό της Αμερικανικής Ακτοφυλακής (US Coast Guard) ενώ την εκπαίδευση στις ανθυποβρυχιακές συσκευές προσωπικό του Αμερικανικού Ναυτικού (US Navy). Η μοίρα εντάχθηκε διοικητικά στην Πολεμική Αεροπορία και επιχειρησιακά στο Πολεμικό Ναυτικό. Τα ιπτάμενα πληρώματα ήταν μικτά από την Πολεμική Αεροπορία και το Πολεμικό Ναυτικό. Από τα 6 μέλη του πληρώματος, τα 3 (συντονιστής τακτικής, ασυρματιστής και χειριστής ανθυποβρυχιακών συσκευών) προέρχονταν από το Ναυτικό και τα 3 (κυβερνήτης, συγκυβερνήτης και ιπτάμενος μηχανικός) από την Αεροπορία. Αργότερα 2 HU -16B μετατράπηκαν σε αεροσκάφη Ηλεκτρονικού Πολέμου (ELINT). Την απόφαση απόσυρσης των Albatross επιτάχυνε το ατύχημα στις 23 Ιανουαρίου 1992 στην Ελευσίνα, όταν ένα Albatross κατέπεσε σε κατοικημένη περιοχή και βρήκατο θάνατο τα τρία μέλη του πληρώματος.
 


ΚΙΤ 1/48
ΚΙΤ 1/72
CONVERSION SET 1/72

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε Σχόλιο. Προσβλητικά και υβριστικά θα σβήνονται...