Σάββατο, 1 Ιουνίου 2013

Hawker Tempest ΜK. VI σε κλιμακα 1/48 

Μοντέλο του Μιχάλη Παπαδάκη  

Hawker Tempest ΜK. VI 1/48 Modeler Μichael Papadakis

History
The Hawker Tempest was a British fighter aircraft primarily used by the Royal Air Force (RAF) in the Second World War. The Tempest was an improved derivative of the Hawker Typhoon, and one of the most powerful fighter aircraft used during the war.
 Prototype (HM595) flown with 2,340 hp Sabre V on May 9, 1944, followed by two Hawker Tempest V conversions for service trials and 142 new-build Hawker Tempest Vis with this engine. Service use post-war. 
Tempest Mk. VI from 6-th Squadron RAF, Egypt, winter of 1948-49.

Hawker Tempest Mk VI, JV-U σε πρώτο πλάνο ενώ διακρίνεται στο βάθος το JV-X. Και τα δυο αεροσκάφη φέρουν βάσεις για εκτοξευτές ρουκετών. Η φωτογραφία τραβήχτηκε στην Λευκωσία της Κύπρου το 1949.

Ιστορία και Μοντέλο


TO ΚΑΛΥΤΕΡΟ BPETANIKO MAXHTIKO TOY ‹ Β'  ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
Το Tempest (1942) του Sir Sydney Camm αποτέλεσε το δεύτερο στάδιο στην  εξέλιξη της οικογένειας καταδιωκτικών που αναπτύχθηκαν προς αντικατάσταση του Hurricane μετά τα Tornado και Typhoon (1939/40) και πριν από τα Fury και Sea Fury (1944/45). 
Αν και η επιχειρησιακή του αξιοποίηση υπήρξε περιορισμένη, καθώς ουσιαστικά «πρόλαβε» τον τελευταίο μόνο χρόνο εχθροπραξιών του Β‹ Π.Π., καταξιώθηκε ως το καλύτερο μαχητικό της R.A.F (εκτός του Meteor), αφού έμπρακτα αποδείχθηκε ανώτερο των FW 190 και των τελευταίων εκδόσεων του BF109.
Το «τροποποιημένο» Tempest MkVI, παρήχθη σε 142 συνολικά μονάδες και υπηρέτησε στη Μέση Ανατολή. 
Tempest Mk.VI by Michael Papadakis

H έκδοση αυτή διέθετε τον εφοδιασμένο με τροπικό φίλτρο Sabre MkV των 2.340 ίππων, που ήταν 10% ισχυρότερος από το Sabre II. Στην έκδοση....
αυτή το ψυγείο λαδιού και η εισαγωγή αέρα του καρμπιρατέρ μεταφέρθηκαν πίσω από το σύστημα ψύξης και στο χείλος προσβολής της πτέρυγας, αντίστοιχα.
 O χώρος που έμεινε διαθέσιμος χρησιμοποιήθηκε για την επέκταση του κυρίως ψυγείου καθώς το
παλιό ήταν πλέον ανεπαρκές.(Σημ. Η διάταξη αυτή των ψυγείων ήταν βασισμένη στο tempest Mk. II με αστεροειδή κινητήρα Bristol Centaurus)




 Το εν λόγω αεροσκάφος έδρασε στην Κύπρο με την 6η Μοίρα της RAF ενώ αργότερα μεταφέρθηκε στην Αίγυπτο. Τα μεταπολεμικά Tempest ήταν βαμμένα με χρώμα αλουμινίου για προστασία του μετάλλου από την υπεριώδη ακτινοβολία και τις καιρικές συνθήκες. Το αεροσκάφος φέρει επίσης και τα μεταπολεμικά εθνόσημα Type D με διάμετρο 36'' και 48''. 
Άλλο ένα χαρακτηριστικό δείγμα μεταπολεμικού Tempest MK VI. Πρόκειται για το ΝΧ 131/Α της 8ης μοίρας της RAF .

References

  • "Encyclopedia of military engineering" /Aerospace Publising/
  • "American warplanes of World War II" /under cor. David Donald/

Λίγα λόγια για την κατασκευή   

Το μοντέλο βασίζεται στο Tempest Mk V της Eduard και με το σετ της Airwaves μετατράπηκε σε ΜK. VI. Πιο συγκεκριμένα οι παρεμβάσεις που έγιναν ήταν οι ακόλουθες: Η άτρακτος επιμηκύνθηκε καθώς ήταν πιο κοντή από το πραγματικό. Προστέθηκαν από το σετ της Airwaves ψυγείο λαδιού στην δεξια πτέρυγα, εισαγωγή αέρα στην αριστερή πτέρυγα, και το τροπικό φίλτρο. Η εισαγωγή του κυρίως ψυγείου μετατράπηκε επίσης αναλόγως. Τα πριτσίνια αναπαραστάθηκαν βάσει φωτογραφιών και των σχεδίων του Arthur Bentley.
Το μοντέλο βάφτηκε με χρώματα  της Alclad  και έγιναν  φθορές κυρίως με λάδια ζωγραφικής, παστέλ και σκόνες Mig. Οι χαλκομανίες προήλθαν από το σετ της Aeromaster 48-329.




Λεπτομέρεια από την καπνιές των εξαγωγών του κινητήρα


Προσθήκη λεζάντας